Regulamin

Menu


Projekt pt. „PROGRESS - Rozwój naukowo-badawczy Uniwersytetu Morskiego w Gdyni w naukach o zarządzaniu i jakości” dofinansowany ze środków Ministra Nauki w ramach Programu „Regionalna inicjatywa doskonałości”. Wartość dofinansowania projektu wynosi 1 551 000,00 zł. Nr RID/SP/0023/2024/01

ZAKUP DOSTĘPU DO NAUKOWYCH BAZ DANYCH I RAPORTÓW

 

REGULAMIN ZAKUPU DOSTĘPU DO NAUKOWYCH BAZ DANYCH
I SPECJALISTYCZNYCH RAPORTÓW

dla pracowników badawczo-dydaktycznych w ramach działania nr 4 projektu pt. PROGRESS
- rozwój naukowo-badawczy Uniwersytetu Morskiego w Gdyni w naukach o zarządzaniu
i jakości, finansowanego z programu „Regionalna inicjatywa doskonałości (RID)”

 

§ 1
Postanowienia ogólne

  1. Regulamin określa ogólne warunki zakupu dostępu do naukowych baz danych i specjalistycznych raportów dla pracowników badawczo-dydaktycznych WZNJ z środków Projektu pt. „PROGRESS - Rozwój naukowo-badawczy Uniwersytetu Morskiego w Gdyni w naukach o zarządzaniu i jakości” (Działanie nr 4) finansowanego ze środków Ministra Nauki w ramach Programu „Regionalna inicjatywa doskonałości” na lata 2024-2027 oraz warunki korzystania z tych baz i raportów.
  2. Ilekroć w Regulaminie pojawiają się poniższe określenia należy je rozumieć jako:
    1. Regulamin - spisane zasady przyznawania finansowania, o którym mowa w ust. 1;
    2. Projekt – projekt „PROGRESS - Rozwój naukowo-badawczy Uniwersytetu Morskiego w Gdyni w naukach o zarządzaniu i jakości” finansowany ze środków Ministra Nauki w ramach Programu „Regionalna inicjatywa doskonałości” na lata 2024-2027 na podstawie umowy nr RID/SP/0023/2024/01 zawartej w dniu 29 grudnia 2023 roku, wartość dofinansowania 1 551 000,00 zł;
    3. Biuro Projektu – biuro projektu zlokalizowane w Budynku Głównym Uniwersytetu Morskiego w Gdyni, pok. B-432, ul. Morska 81-87, 81-225 Gdynia, mail: progressatwznj.umg.edu.pl.
    4. Strona internetowa Projektu – strona internetowa Projektu dostępna pod adresem https://wznj.umg.edu.pl/progress;
    5. Wnioskodawca - pracownik badawczo-dydaktyczny na Wydziale Zarządzania i Nauk o jakości lub doktorant UMG prowadzący badania w dyscyplinie NoZJ, który ubiega się o zakup dostępu do naukowych baz danych i specjalistycznych raportów dla pracowników badawczo-dydaktycznych;
    6. Beneficjent - pracownik badawczo-dydaktyczny na Wydziale Zarządzania i Nauk o jakości lub doktorant Uniwersytetu Morskiego w Gdyni, który otrzymał zgodę na zakup dostępu do naukowych baz danych i specjalistycznych raportów;
    7. Wykaz czasopism punktowanych - wykaz czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych opublikowanych w danym roku przez Ministra właściwego ds. szkolnictwa wyższego i nauki;
    8. Publikacja – artykuł naukowy lub monografia, w wykazie czasopism punktowanych w dyscyplinie Nauki o zarządzaniu i jakości lub w wykazie wydawnictw lub praca awansowa w dyscyplinie NoZiJ.
    9. Komisja konkursowa – komisja składająca się z ekspertów powołanych spośród pracowników badawczo-dydaktycznych Wydziału Zarządzania i Nauk o Jakości Uniwersytetu Morskiego w Gdyni powoływana przez Kierownika Projektu lub Zastępcę Kierownika Projektu,
    10. Dofinansowanie - to wartość środków na pokrycie kosztów zakupu dostępu do naukowych baz danych i specjalistycznych raportów dla pracowników badawczo-dydaktycznych zatrudnionych na WZNJ, o które ubiega się Wnioskodawca w danym roku budżetowym;
    11. NoZiJ – Nauki o zarządzaniu i jakości.
  3. Budżet Projektu na dofinansowanie dostępu do naukowych baz danych i specjalistycznych raportów wynosi łącznie 75 000,00 zł (25 000,00 zł/rok w poszczególnych latach realizacji Projektu, tj. 2024-2026).
  4. Z wnioskiem o zakup dostępu do naukowej bazy danych lub specjalistycznego raportu może wystąpić każdy pracownik badawczo-dydaktyczny zatrudniony w ramach stosunku pracy na Wydziale Zarządzania i Nauk i Jakości Uniwersytetu Morskiego w Gdyni, zaliczony do liczby N w dyscyplinie NoZiJ oraz każdy doktorant Szkoły Doktorskiej UMG przygotowujący swoją rozprawę w dyscyplinie NoZiJ.

§ 2
Nabór wniosków o finansowanie

  1. Nabór wniosków i ich rozliczanie przez Komisję jest prowadzony dwa razy do roku, a w szczególnych i uzasadnionych przypadkach może zostać ustalony dodatkowy termin.
  2. Komisja podaje termin naboru w ramach konkursu do publicznej wiadomości na stronie internetowej Projektu.
  3. W przypadku zwiększenia puli środków nabór do konkursu może zostać ponownie otwarty.
  4. Nabór wniosków o finansowanie jest zamykany z chwilą wyczerpania środków zaplanowanych w budżecie na dany rok kalendarzowy.
  5. Komisja zastrzega sobie prawo do ponownego uruchomienia konkursu w sytuacji zwiększenia środków finansowych na dany rok kalendarzowy.
  6. Wniosek o dofinansowanie zakupu naukowej bazy lub specjalistycznego raportu jest składany w formie papierowej (w jednym egzemplarzu) na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu w Biurze Projektu oraz w formie elektronicznej przesłanej na adres:  progressatwznj.umg.edu.pl.
  7. Wnioskodawca może złożyć tylko jeden wniosek o dofinansowanie zakupu dostępu do baz danych/raportów specjalistycznych w roku kalendarzowym.
  8. Oceny merytorycznej wniosków dokonuje Komisja.
  9. Zakupione zostaną tylko dostępy do tych baz danych i raportów, które Komisja zakwalifikuje do dofinansowania.

§ 3
Ocena wniosków i przyznanie dofinansowania

  1. Oceny wniosków dokonuje Komisja, przy czym w przypadku, gdy Wnioskodawcą jest członek Komisji, zostaje on wyłączony z prac komisji nad Jego wnioskiem.
  2. Komisja rozpatruje wyłącznie kompletne wnioski złożone na wzorach dokumentów stanowiących załączniki do niniejszego Regulaminu.
  3. Komisja podejmuje decyzję o dofinansowaniu zakupu dostępu do wskazanej przez Wnioskodawcę naukowej bazy danych lub specjalistycznego raportu biorąc pod uwagę:
    1. dotychczasowe osiągnięcia Wnioskodawcy w dyscyplinie NoZiJ, oraz tematykę prowadzonych badań naukowych,
    2. przydatność danej naukowej bazy danych lub specjalistycznego raportu  do dalszych badań naukowych.
  4. Decyzje Komisji Konkursowych są ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie.
  5. Decyzja o przyznaniu dofinansowania lub odrzuceniu wniosku przekazywana jest pisemnie i/lub za pośrednictwem poczty elektronicznej Wnioskodawcy.
  6. Po uzyskaniu pozytywnej decyzji Komisji Wnioskodawca występuje z zapotrzebowaniem na zakup wskazanej przez siebie naukowej bazy danych lub specjalistycznego raportu do Kierownika projektu lub Zastępcy Kierownika Projektu.
  7. Kierownik/Zastępca Kierownika projektu dokonuje zakupu dostępu do naukowej bazy danych/specjalistycznego raportu w formie wskazanej przez Beneficjenta (dostęp elektroniczny/PDF/wersja papierowa) i przekazuje Beneficjenta bezpośrednio po zakupie.
  8. Beneficjent jest zobowiązany do:
    1. wykorzystania zakupionego dostępu do naukowych baz danych /  specjalistycznych raportów zgodnie z prawem autorskim i umowami licencyjnymi zawartymi z dostawcami,
    2. udostępniania zakupionych naukowych baz danych / specjalistycznych raportów innym pracownikom WZNJ/doktorantom, którzy prowadzą badania naukowe o zbliżonej tematyce.
  9. Złożenie przez Wnioskodawcę wniosku o dofinansowanie bazy danych/raportu jest jednoznaczne  z akceptacją niniejszego Regulaminu.
  10. Wnioskodawca wraz ze złożeniem wniosku o dofinansowanie bazy danych /raportu oświadcza, że zapoznał się z zasadami przetwarzania danych osobowych i je akceptuje.

§ 4
Rozliczenie dofinansowania przez Beneficjentów

  1. Beneficjent jest zobowiązany do przedstawienia rozliczenia uzyskania dostępu do naukowej bazy danych/ specjalistycznego raportu w ciągu 12 miesięcy od pozyskania tego dostępu na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
  2. Wymiernym efektem uzyskania dostępu do naukowej bazy danych lub specjalistycznego raportu musi być opublikowanie wyników badań naukowych, wykorzystujących informacje z zakupionych naukowych baz danych lub specjalistycznych raportów, w postaci:
    1. artykułu naukowego opublikowanego w czasopiśmie naukowym z wykazu czasopism punktowanych, lub
    2. monografii wydanej przez wydawnictwo z wykazu wydawnictw, lub
    3. pracy awansowej (rozprawy doktorskiej, pracy habilitacyjnej, książki profesorskiej)
  3. Dowodem osiągnięcia efektu jest:
    1. wydruk z uczelnianego systemu ewidencji dorobku pracowników UMG (Expertus) potwierdzająca fakt rejestracji publikacji i afiliacji na UMG,
    2. przedłożenie kopii wydanej publikacji w wersji papierowej i elektronicznej, którego autorem lub współautorem jest Beneficjent z afiliacją Uniwersytetu Morskiego w Gdyni.
  4. Efekt uzyskany w ramach przyznanego dofinansowania w Działaniu nr 4 musi być rozłączny względem efektów uzyskiwanych w ramach innych działań realizowanych w ramach Projektu.
  5. Niewykonanie zobowiązań opisanych w pkt 3 skutkuje koniecznością zwrotu środków wydanych na zakup naukowej bazy danych/raportu specjalistycznego.

§ 5
Prawa do wyników

  1. Publikacje powstałe dzięki finansowaniu powinny być opatrzone informacją wskazaną w § 7 pkt. 2 Regulaminu.
  2. Uniwersytetowi Morskiemu w Gdyni przysługują autorskie prawa majątkowe do publikacji wydanych w ramach uzyskanego finansowania. 

§ 6
Obowiązek informacyjny

  1. Zgodnie z art. 35a ust. 1 ustawy o finansach publicznych, a także Komunikatem oraz rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 r. w sprawie określenia działań informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizujące zadania finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 953), Uniwersytet Morski w Gdyni jest zobowiązany do podejmowania działań informacyjnych dotyczących realizacji umowy nr RID/SP/0023/2024/01.
  2. Beneficjent jest zobowiązany do umieszczenia zarówno na publikacjach w wersji elektronicznej i/lub papierowej powstałych dzięki uzyskanemu wsparciu nazwy informacji, że publikacja została sfinansowana ze środków Ministra o treści: „Dofinansowano ze środków Ministra Nauki w ramach Programu „Regionalna inicjatywa doskonałości” lub jej odpowiednika w języku angielskim: Founded by the Ministry of Science underthe Regional Initiative of Excellence Program”.

§ 7
Postanowienia końcowe

  1. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia przez Rektora UMG.
  2. Regulamin oraz informacje dla wnioskodawców dostępne są w Biurze Projektu oraz na stronie WZNJ i na stronie Projektu.
  3. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa, w tym ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.

Regulamin:

Regulamin do pobrania

Załączniki:

Wniosek o zakup baz danych
Rozliczenie zakupu baz danych

Wytworzył informację:

11.09.2024
Wprowadzenie:
M.Schmidt 11.09.2024
Ostatnia modyfikacja:
M.Schmidt 04.11.2024