Erasmus + dla studentów WPiT
W ramach programu ERASMUS+ studenci studiów pierwszego i drugiego stopnia na kierunkach Innowacyjna Gospodarka oraz Towaroznawstwo mogą odbyć część swoich studiów w jednej z uczelni partnerskich.
Wyjazd studentów na studia oferowany jest na okres od 3 do 12 miesięcy. Po powrocie do uczelni macierzystej, okres studiów ze granicą uznawany jest jako równoważny ze studiami, jakie student odbyłby nie wyjeżdżając.
Wyjazd w Programie Erasmus+ daje uczestnikom możliwość zdobycia/poszerzenia swojej wiedzy i umiejętności zawodowych, poznania innych kultur, zdobycia nowych, interesujących doświadczeń, udoskonalenia znajomości języków obcych, jak również w przyszłości polepszyć kompetencje w znalezieniu pracy na rynku europejskim.
Uczelnie partnerskie
Uczelniami partnerskimi Uczelni/Wydziału są uczelnie w następujących krajach:
Kraj |
Uczelnia |
Witryna WWW |
Kierunek studiów |
Niemcy |
Hochschule Bremerhaven |
Business Studies, Transport/Logistics |
|
Hochschule Stralsund |
Business |
||
Finlandia |
South-Eastern Finland University of Applied Sciences |
Business Studies |
|
Irlandia |
Cork Institute of Technology |
Business Studies |
|
Włochy |
Universita Degli Studi di Perugia |
Business and Administration |
|
Hiszpania |
Universidad de A Coruna |
Travel, Tourism and Leisure, Business and administration |
|
Chorwacja |
University of Dubrovnik |
Business Studies, Transport Services |
|
University of Split |
Business and Administration, Transport Services |
||
Turcja |
Yasar University |
Business and Administration |
|
Bulent Ecevit University |
diyyo.beun.edu.tr |
Maritime Business and management |
|
Bandirma Onyedi Eylul University |
Business Studies and Management, Accountancy, Financial Management, Economics, International Trade and Logistics |
||
Łotwa |
Latvian Maritime Academy |
|
|
Słowacja |
Alexander Dubcek University of Trencin |
Business and Administration |
|
The Catholic University in Ruzomberok |
Sociology and Management |
UWAGA! Decydując się na wybór określonej Uczelni, proszę zwrócić uwagę na zgodność proponowanych tam przedmiotów z programem studiów realizowanym na UMG.
Rekrutacja
W każdym roku akademickim, rekrutacja podstawowa na kolejny rok akademicki prowadzona jest w styczniu/lutym aktualnego roku akademickiego. Termin składania zgłoszeń upływa z końcem lutego. W zależności od liczby zgłoszeń, niekiedy organizowany jest drugi nabór (październik).
Aby wyjechać na stypendium należy spełnić następujące warunki:
- być studentem UMG,
- ukończyć I rok studiów (dotyczy studentów studiów I stopnia),
- mieć wysoką średnią (im wyższa tym lepsza),
- biegle władać językiem angielskim, niemieckim, hiszpańskim lub włoskim, w zależności od wybranej uczelni,
- być w stanie ponieść koszty utrzymania w czasie pobytu na stypendium (dofinansowanie z Programu Erasmus+ to tylko dofinansowanie do zwiększonych kosztów utrzymania za granicą!).
Formularz zgłoszenia należy pobrać u Koordynatora Wydziałowego, u Koordynatora Administracyjnego Programu Erasmus+ lub ze strony internetowej, wypełnić czytelnie drukowanymi literami i złożyć u odpowiedniego Koordynatora Wydziałowego. Do podania należy dołączyć wszelkie niezbędne załączniki (np. certyfikat językowy).
Dokumenty, z którymi należy się zapoznać przed wyjazdem
Osoby planujące wyjazd w ramach programu Erasmus+ zobowiązane są do zapoznania się z:
- Zasadami programu Erasmus+ na UMG (link do pliku)
- Zasadami oceny kryteriów kwalifikacji studentów i pracowników w ramach programu Erasmus+ na WPiT (link do pliku)
Dodatkowe informacje
Dodatkowe, bardziej szczegółowe informacje można znaleźć na stronie UMG w zakładce Kształcenie/Erasmus+.
Osoby zainteresowane wyjazdem proszę o kontakt z Koordynatorem Programu Erasmus+ na WPiT i/lub Koordynatorem Administracyjnym Programu Erasmus+ na UMG:
Koordynator Programu Erasmus+ na WPiT |
Koordynator Administracyjny Programu Erasmus+ na UMG |
dr hab. Marzenna Popek, prof. UMG |
mgr inż. Aleksandra Datta |