Badania Naukowe
Głównym kierunkiem badań naukowych i prac rozwojowych jest wpływ czynników środowiskowych, technologicznych i ekonomicznych na kształtowanie jakości i bezpieczeństwa w cyklu życia towarów w aspekcie zrównoważonego rozwoju, a także badanie postaw i zachowań konsumentów wobec tych towarów. Badania te prowadzone są w trzech obszarach:
Systemowe zarządzanie jakością, środowiskiem i bezpieczeństwem – czynniki techniczne, technologiczne i konsumenckie zapewnienia jakości produktów oraz procesów w aspekcie zrównoważonego rozwoju
- Analiza wpływu systemu oceny zgodności na jakość wyrobów i zapewnienie bezpieczeństwa konsumenta.
 - 
		Doskonalenie znormalizowanych systemów zarządzania jakością, środowiskowego i bezpieczeństwem
w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych różnych branż. - Optymalizacja zarządzania jakością w laboratoriach badawczych.
 - Analiza ksenobiotyków i kontrola jakości wybranych elementów środowiska z wykorzystaniem nowoczesnych metod instrumentalnych.
 - Badanie wpływu czynników społecznych, gospodarczych i środowiskowych na zrównoważony rozwój w aspekcie kształtowania jakości życia i efektywnego zarządzania
 - Badanie jakości kształcenia,
 - Badanie jakości życia z wykorzystaniem wskaźników normy ISO 37120.
 
Kształtowanie i ocena jakości towarów
- Optymalizowanie cech sensorycznych i fizykochemicznych produktów spożywczych.
 - Ocena mikrobiologicznych zagrożeń wybranych produktów spożywczych.
 - Ocena jakościowa i zdrowotna produktów spożywczych (zawartość witaminy C, antocyjanów, chlorofili, karotenoidów, zdolność zmiatania wolnych rodników DPPH, ogólna zawartość polifenoli, metale ciężkie, azotany V i III, substancje słodzące).
 - Ocena zafałszowań i autentyczności produktów.
 
Technologiczne, przechowalnicze i konsumenckie aspekty kształtowania jakości i bezpieczeństwa żywności
- Rola zjawisk powierzchniowych w kształtowaniu cech funkcjonalnych żywności, mikrostruktura powierzchni, izotermy sorpcji, matematyczne modele sorpcji.
 - Kształtowanie jakości i trwałości przechowalniczej produktów innowacyjnych.
 - Ocena postaw i zachowań konsumentów wobec żywności.
 - Komercjalizacja produktów.
 
Podmiot udostępniający:
Katedra ZJ
Wytworzył informację:
M.Schmidt
03.11.2017
Wprowadzenie:
M.Schmidt 03.11.2017
	Ostatnia modyfikacja:
a.talaga 10.04.2025