dr Monika Szyda

 

 

Zainteresowania badawcze: handel internetowy ze szczególnym uwzględnieniem gospodarki morskiej, jakość usług handlowych on-line, marketing elektroniczny.

Realizowane projekty badawcze i badawczo – rozwojowe:

  • Ocena jakości usług handlowych on-line w gospodarce morskiej (2017)

Przynależność do organizacji i stowarzyszeń naukowych:

  • brak

Funkcje zawodowe, społeczne i honorowe:

  • Opiekun praktyk zawodowych na specjalności Ekonomia Menedżerska
  • Przewodnicząca Wydziałowej Komisji ds. Promocji WZNJ

Wybrane publikacje:

  • Szyda M., Bilans pandemii COVID-19 dla rynku e-commerce w Polsce [w:] Globalne, europejskie i krajowe skutki pandemii Covid-19 dla gospodarki. Wybrane problemy, (red.) Bukowski M., Gawroński H., Olszewska K., Sidorkiewicz K., Starańczak K., Wydawnictwo Akademii Nauk Stosowanych w Elblągu, Elbląg 2023, ISBN 978-83-62336-72-2, s. 179-198
  • Szyda M. - Marketing Communication of a Public UniversityEuropean Research Studies Journal, Volume XXV, Issue 2, 408-419, 2022, DOI: 10.35808/ersj/2929, https://ersj.eu/journal/2929.  
  • Szyda M.,  Business innovations in Poland’s tourism sector during the COVID-19 pandemicStudia Periegetica, 2022; 39 (3): 7-21. DOI: 10.5604/01.3001.0016.0761 https://studia-periegetica.com/resources/html/article/details?id=232760.
  • Szyda M. (2021), Differences in customer satisfaction and dissatisfaction- new use of the Kano model [w:] Soliman, Khalid S.  (red.) , Innovation Management and information Technology impact on Global Economy in the Era of Pandemic, Proceedings of the 37th International Business Information Management Association Conference (IBIMA), ISBN 978-0-9998551-6-4, Cordoba, Spain, s. 7588-7598.
  • Szyda M. (2021), Determinants of technological quality in online commercial services, [w:] Soliman, Khalid S. (red.) , Innovation Management and information Technology impact on Global Economy in the Era of Pandemic, Proceedings of the 37th International Business Information Management Association Conference (IBIMA), ISBN 978-0-9998551-6-4, Cordoba, Spain, s. 3982-3991.
  • Szyda M. (2020), Ocena jakości usług handlowych on-line w gospodarce morskiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Morskiego w Gdyni, Gdynia, ISBN 978-83-7421-328-8.
  • Szyda M. (2020), Przegląd instrumentarium zarządzania jakością usług handlowych on-line, [w:] red. Żuchowski I., Grzybowska-Brzezińska M., Wybrane obszary zarządzania organizacjami, Ostrołęckie Towarzystwo Naukowe, Ostrołęka, s. 77-89.
  • Szyda M. (2018), Handel internetowy jako usługa. Studia i Prace WNEIZ US, 2018, Nr 53/1, s. 19–30.
  • Szyda M., Czarnowski I. (2018), Technological quality assessment in online commercial services, [w:] ed. Studzieniecki T., Kozina M., Alilovic D.S., Economic and Social development, Book of Proceedings, Varazdin Development and Entrepreneurship Agency, Varazdin, s. 21-29.
  • Szyda M. (2017), Problem długiego kwestionariusza w internetowych badaniach ankietowych, [w:] red. Nowakowska-Grunt J., Miciuła I., Innowacyjność i kreatywność we współczesnej gospodarce, Tom III,  Wydawnictwo Naukowe Sophia, Katowice,  str. 381-389.
  • Szyda M. (2017), Wymiary jakości w detalicznym handlu internetowym, [w:] Handel wewnętrzny, nr 6 (371), s. 321-330.
  • Szyda M., Czarnowski I. (2017), Evaluation of the online commercial service quality based on the association rules, Informatyka ekonomiczna 1(45)/2017, s. 66-85.
  • Szyda M. (2016), Jakość w detalicznym handlu internetowym z perspektywy usługodawcy, [w:] Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Gdyni, nr 93/2016, s. 203-211.
  • Szyda M. (2015), Konkurencja na rynku detalicznego handlu internetowego a jego rozwój, [w:] Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach 225/2015, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, s. 200-211.
  • Szyda M. (2014), Pojęcie jakości w usługach handlowych on-line, [w:] Zarządzanie Jakością, 1/2014, s. 26-33.
  • Szyda M. (2014), Hybrydowy charakter usługi handlowej on-line, [w:] red. Kuczewska J., Stefaniak-Kopoboru J., Kruk H., Ekonomiczne wyzwania współczesności. Przedsiębiorstwo, Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Sopot, s. 123-131.
  • Kaszuba A., Sarnowski K., Skrodzka V., Spodarczyk E., Szyda M. (2014), Innowacje w polskim sektorze MŚP – dyskusja odnośnie problemów badawczych zaproponowanych w Podręczniku Oslo, [w:] red. Oniszczuk-Jastrząbek A., Gutowski T., Przedsiębiorstwo w otoczeniu globalnym. Możliwości rozwoju, Instytut Transportu i Handlu Morskiego, Sopot, s. 53-70.
  • Szyda M. (2014), Zastosowanie handlu internetowego w sektorze morskim, [w:] Współczesna Gospodarka, Electronic Scientific Journal, Contemporary Economy, Vol. 5 Issue 2, s. 97-105.
  • Szyda M. (2014), Implementing e-business into maritime business based on maritime e-commerce, [w:] red. Stabryła A., Woźniak K., Managing Organizations in the Information Society, Wydawnictwo Mflies.pl, Kraków, s. 95-100.
  • Szyda M. (2014), Ekonomiczne uwarunkowania rozwoju handlu internetowego w Polsce, [w:] red. Sokołowski J., Rękas M., Węgrzyn G., Prace naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Nr 347, Ekonomia, Wydawnictwo UE, Wrocław, s. 454-463.
  • Szyda M. (2014), Rozwój handlu internetowego w Polsce a jego zaplecze logistyczne, [w:] Logistyka 6/2014, s. 1216-1223.
  • Szyda M. (2014), Starszy konsument na rynku detalicznych zakupów internetowych, [w:] red. Richert-Kazimierska A., Grzesiak M., Postępujący proces starzenia się społeczeństwa – przyczyny, skutki, wyzwania; Wydział Zarządzania i Ekonomii, Politechnika Gdańska, Gdańsk, s. 75-89.
  • Kamińska K., Mackiewicz H., Mazurkiewicz A., Skrodzka V., Sarnowski K., Szelągowska-Rudzka K., Szyda M. (2013), Innowacyjność w wizerunku zewnętrznym przedsiębiorstwa – studia przypadków, [w:] red. Oniszczuk-Jarząbek A., Gutowski T., Przedsiębiorstwo w otoczeniu globalnym. Dylematy i kierunki rozwoju, Instytut Transportu i handlu morskiego, Sopot, s. 13-27.
  • Szyda M. (2012), Taking advantage of enterprise website marketing potential as a company opportunity in the information society, [w:] red. Stabryła A., The Opportunities for and Constraints to Organizational Development in the Information Society, Wydawnictwo Mfiles.pl, Kraków, s. 147-159.
  • Szyda M. (2011), Cele marketingowe komercyjnych witryn internetowych, [w:] Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 662, Ekonomiczne Problemy Usług nr 74, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, s. 453-469.
  • Szyda M. (2010), Polish Internet commerce – local or global?, [w:] red. Starzyńska W., Roszko E., Impact of european integration on socio-economic changes and entrepreneurship development in Poland, Acta Universitatis Lodzienis, Folia Oeconomica Nr 242, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 137-150.

Inne ważniejsze osiągniecia:

  • 2021 - nagroda Rektora III stopnia.
  • 2018 – nagroda Rektora II stopnia (za doktorat).
  • 2015,  2016 – premia rektorska (za dorobek naukowy).
  • 2015 – nagroda JM Rektora III stopnia (za dorobek naukowy).

 

 

Podmiot udostępniający: 

Zakład ZE

Wytworzył informację:

J.Cichowska
03.09.2021
Wprowadzenie:
J.Cichowska 03.09.2021
Ostatnia modyfikacja:
J.Cichowska 03.07.2023