dr Hanna Mackiewicz

Zainteresowania badawcze: człowiek i jego praca, godność w pracy zarobkowej.

Przynależność do organizacji i stowarzyszeń naukowych:

  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział Gdańsk.

Funkcje zawodowe, społeczne i honorowe:

  • Wydziałowa Komisja ds. Jakości Kształcenia, członek.

Wybrane publikacje:

  • Mackiewicz H., Spodarczyk E., Szelągowska-Rudzka K. (2023), Dignity in gainful employment: a young employee's perspective. A pilot study, Barometr Regionalny. Analizy i Prognozy, t. 19, nr 2, pp. 87-102, DOI: 10.56583/br.2263.
  • Mackiewicz H.; Spodarczyk E. (2022) Benefits from the cooperation of non-governmental organizations with enterprises and durability of cooperation, Management, Zielona Góra, volume 26, issue 2, pp. 24-40;
  • Mackiewicz H., Spodarczyk E., Szelągowska-Rudzka K. (2021) The Donor or the Recipient? Profiles of Students According to their Perception of the Essence of University Social Responsibility - a Pilot Study Report, Proceedings of the 38th International Business Information Management Association (IBIMA), pp. 6949-6959;
  • Mackiewicz H. (2021) Dignity of gainful employment. The perspective of an academic teacher, Proceedings of the 37th International Business Information Management Association (IBIMA), pp. 6105-6111;
  • Szelągowska-Rudzka K., Mackiewicz H., Spodarczyk (2021) A Comparison of the Field of Study and Students' Perception of the University Social Responsibility: a Pilot Study Report  Proceedings of the 38th International Business Information Management Association (IBIMA), pp. 6402-6413;  
  • Mackiewicz H. (2020) Criteria of service value assessment using the example of an educational service at a University, Proceedings of the 63th International Scientific Conference on Economic and Social Development Development (ESD), pp. 365-372;
  • Mackiewicz H. (2019),  Cooperation between non-governmental organizations and companies (potential possibilities – real limitations), [w:] Economic and Social Development: Proceedings of the 49th International Scientific Conference on Economic and Social Development. Development – Building Resilient Society,  Zagrzeb, s. 263 – 261.
  • Mackiewicz H., Spodarczyk E., Szelągowska-Rudzka K., Teneta-Skwiercz D. (2018), The Social Responsibility of Universities in the Students’Opinion – Result of a Pilot Research [w:] A. Nalepka, A.Ujwary- Gil (I in), Business and Non – profit Organizations Facing Increased Competition And Growing Customers’Demands, Proceedings of the 17th Conference of Scientists and Business People, Tomaszowice, s. 423-426.
  • Mackiewicz H. (2017), The Importance of human Dignity in Paid Work for a Company [w:] Proceedings of the 13th European Conference on Management Leadership and Governance – ECMLG 2017, Londyn, Academic Conferences and Publishing International Limited, UK, Thomson Reuters ISI WOS, s. 260-267.
  • Mackiewicz H. (2014), Odpowiedzialność nauczyciela akademickiego w pracy dydaktycznej [w:] red. M. Pluta-Olearnik, S. Wrona, Usługi 2014. Wybrane uwarunkowania rozwoju usług, Prace naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 354, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wrocław, s 224-234.
  • Mackiewicz H. (2013), Pomiar użyteczności usługi edukacyjnej w szkole wyższej [w:] Zarządzanie i Edukacja,  Dwumiesięcznik Szkoły Wyższej im. Bogdana Jańskiego, nr 91, s. 173-187.
  • Kamińska K., Mackiewicz H., Mazurkiewicz A., Sarnowski K., Skrodzka V., Szelągowska-Rudzka K., Szyda M.(2013), Innowacyjność w wizerunku zewnętrznym przedsiębiorstwa – studia przypadków[w:] Przedsiębiorstwo w otoczeniu globalnym. Dylematy i kierunki rozwoju, InfoGlobMar, Gdańsk, s. 13-27.
  • Mackiewicz H. (2013), Doskonalenie usługi edukacyjnej podczas realizacji przedmiotu Badania marketingowe w zmiennych warunkach dydaktycznych [w:] red. J. Łopatowska, G. Zieliński, Zarządzanie operacyjne w teorii i praktyce. Uwarunkowania jakościowe, Politechnika Gdańska, Gdańsk, s. 73-82.
  • Mackiewicz H. (2012), Wartość usługi - ujęcie ekonomiczne i aksjologiczne, [w:] red. K. Rogoziński i A. Panasiuk, Zarządzanie organizacjami usługowymi, Zeszyty Naukowe nr 229, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, s. 150-162.
  • Mackiewicz H. (2010), Zagrożenia w fazie przedsprzedażowej w cyklu aktywności nabywcy-pacjenta w Internecie [w:] Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, nr 145, s. 48-55.
  • Mackiewicz H. (2010), Przejawy manipulacji w formowaniu afektywnego komponentu postawy odbiorcy [w:] Polityki Europejskie, finanse i marketing, Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie nr 3 (52), s. 421-433.
  • Boguszewicz-Kreft M., Mackiewicz H. (2009), Aktywna rola klienta źródłem przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa w Internecie [w:] red. S. Lachiewicz i M. Matejuk, Konkurencyjność jako determinanta rozwoju przedsiębiorstwa, Monografie Politechniki Łódzkiej, Łódź, s. 163-170.
  • Mackiewicz H. (2009), Misja przedsiębiorstwa jako deklaracja sposobu konkurowania [w:] Przedsiębiorstwo i Region (Konkurencyjność a innowacyjność) nr 1, s. 38-47.
  • Mackiewicz H. (2008), Zaufanie jako kryterium wyboru firmy badawczej [w:] Usługi w Polsce – nauka, dydaktyka i praktyka wobec wyzwań przyszłości, tom 1, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, nr 20 (497), s. 339-346.
  • Mackiewicz H., Skrzeszewska K. (2008), Badania rynku a badania marketingowe. Ujęcie przedmiotowe [w:] red. H. Kruk, K. Skrzeszewska, Europejskie wymiary przedsiębiorczości, Akademia Morska w Gdyni, Gdynia, s. 97-103.
  • Mackiewicz H. (2007), Formy i środki komunikacji marketingowej w Internecie - pojęcia niejednoznaczne, nieprecyzyjne i sztucznie generowane [w:] red. H.G. Adamkiewicz-Drwiłło, Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości. Determinanty i narzędzia zdobywania przewagi konkurencyjnej, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, s. 280-298.
  • Mackiewicz H. (2006), Witryna internetowa jako środek tworzenia wartości poprzez dialog firmy z prosumentami [w:] Prace Naukowe Katedry Zarządzania nr 7, Akademia Morska w Gdyni, Gdynia, s. 419-430.
  • Mackiewicz H. (2003), Krytyka paradygmatu 4 P, [w:] Prace Naukowe Katedry Zarządzania nr 4, Akademia Morska w Gdyni, Gdynia, s. 25-40.
  • Mackiewicz H. (2000), Określenie jakości postrzeganej przez klienta jako element zarządzania marketingowego w usługach. Ocena metody SERVQUAL. Praktyczne zastosowanie metody wieloatrybutowej [w:] Instrumenty zarządzania we współczesnym przedsiębiorstwie, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań, s. 216-230.

Inne ważniejsze osiągniecia:

  • Studia Podyplomowe z Etyki.
  • Kurs Tutoring Akademicki Collegium Wratislaviense i praktyka tutoringu.
  • Wykładowca programu SOKRATES i ERASMUS w Universita degli Studi di Perugia (Włochy).
  • Prowadzenie zajęć dla Studentów ERASMUS+.
  • Promotor prac licencjackich i magisterskich.
 

Podmiot udostępniający: 

Zakład ZE

Wytworzył informację:

J.Cichowska
03.09.2021
Wprowadzenie:
J.Cichowska 03.09.2021
Ostatnia modyfikacja:
J.Cichowska 12.02.2024