dr Edyta Spodarczyk

 

Zainteresowania badawcze: badania dotyczące problematyki społecznej odpowiedzialności, a w szczególności roli konsumenta w koncepcji społecznej odpowiedzialności, wpływu społecznej odpowiedzialności na zachowanie konsumenta, społecznej odpowiedzialności konsumenta oraz odpowiedzialnej konsumpcji.

Przynależność do organizacji i stowarzyszeń naukowych:

  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne.

Funkcje zawodowe, społeczne i honorowe:

  • Wiceprezes Zarządu Fundacji Rozwoju Społecznej Odpowiedzialności HELISA,
  • Członek Wydziałowej Komisji ds. Rozwoju i Promocji,
  • Opiekun Koła Naukowego Społeczna Odpowiedzialność Organizacji od 2015-2017.

Wybrane publikacje:

  • E. Spodarczyk (2019), An attempt to determine the determinants of an effective impact of corporate social responsibility on consumer behaviour. A pilot study report, Management Wydawnictwo Uniwersytetu Zielonogórskiego, Vol 23, No 2, Zielona Góra, s. 64-79
  • E. Spodarczyk, K. Szelągowska-Rudzka (2019), Socially responsible university from the perspective of a student as a stakeholder – a pilot study report, Management Wydawnictwo Uniwersytetu Zielonogórskiego, Vol 23, No 2, Zielona Góra  s. 80-97
  • Mackiewicz H., Spodarczyk E., Szelągowska-Rudzka K.,Teneta-Skwiercz D. (2018), The Social Responsibility of Universities in the Student’s Opinion – Results of a Pilot Research, [w:] red. A. Nalepka, A. Ujwary-Gil, Business and Non-Profit Organizations Facing Increased Competition And Growing Customers’ Demands, Proceedings of the 17th Conference of Scientists and Business People, Tomaszowice 2018, s. 423-435
  • Spodarczyk E. (2018), Characteristics of Services and their Consequences for the Strategy of Social ResponsibilityEuropean Journal of Service Management, vol. 25, Szczecin, s. 289-295
  • Spodarczyk E., Katarzyna Szelągowska-Rudzka (2018), Społecznie odpowiedzialny student w społecznie odpowiedzialnej uczelni w świetle wyników badania. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wroclawiu, Issue 516, Wrocław, s.87-98
  • Spodarczyk E. (2018), Gotowość konsumentów do ponoszenia kosztów odpowiedzialności społecznejPrace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Issue 516, Wrocław, s.76-86
  • Spodarczyk E. (2017), The Determinants of the Effective Impact of Social Responsibility on the Behaviour of the Consumer, Book of Proceedings of the 13th European Conference on Management Leadership and Governance – ECMLG, Londyn,  s. 489-497
  • Spodarczyk E. (2016), The Concept of CorporateSocialResponsibility in the Micro and Small Enterprise Sector, Proceedings of the 12th European Conference on Management Leadership and Governance, ECMLG, Bukareszt,  s. 248-254
  • Spodarczyk E. (2015), Role interesariuszy w koncepcji społecznej odpowiedzialności w środowisku lokalnym. Koncepcja Złotego Trójkąta, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, t. 16, s. 345-359
  • Spodarczyk E., Szelągowska-Rudzka K. (2015), Is SocialResponsibility Required in the Cooperation Among Universities, Businesses and Local Government in the Local Environment?, Proceedings of the 11th European Conference on Management Leadership and Governance, ECMLG, Lizbona, s. 437-444
  • Spodarczyk E. (2015), Innowacyjny model biznesowy - sukces oparty na społecznie odpowiedzialnej współpracy biznesu, uczelni i władz, Studia i Prace WNEiZ, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, s. 359-370

Inne ważniejsze osiągniecia:

  • Inicjatorka powołania Fundacji Rozwoju Społecznej Odpowiedzialności HELISA, obecnie wiceprezes Zarządu Fundacji,
  • Członek komitetu organizacyjnego III Międzynarodowej Konferencji Naukowej Społeczna Odpowiedzialność Biznesu, Sztum, 2011,
  • Sekretarz IV Międzynarodowej Konferencji Naukowej Społeczna Odpowiedzialność Biznesu, Sztum, 2013,
  • Przewodnicząca Komitetu Organizacyjnego i Członek Rady Naukowo-Programowej V Międzynarodowej Konferencji Naukowej Społeczna Odpowiedzialność Biznesu, Gdynia, 2015,
  • Wykładowca programu ERASMUS+ Katolicki Uniwersytet w Rużonberku, październik 2014,
  • Kierowanie zespołem przygotowującym siatkę dla specjalności Innowacyjne Przedsiębiorstwo, w ramach kierunku Innowacyjna Gospodarka. Opracowanie macierzy kompetencji oraz sylwetki absolwenta.
 

Podmiot udostępniający: 

Zakład ZE

Wytworzył informację:

J.Cichowska
03.09.2021
Wprowadzenie:
J.Cichowska 03.09.2021
Ostatnia modyfikacja:
J.Cichowska 20.10.2021