Biznes Elektroniczny
Kierunek:
Tryb:
Rodzaj:
Biznes Elektroniczny
Kierunek: Zarządzanie
Studia stacjonarne i niestacjonarne II-go stopnia – 4 semestry - dyplom magistra
Studia na specjalności Biznes Elektroniczny to wyjątkowe studia umożliwiające zdobycie interdyscyplinarnej wiedzy oraz umiejętności z zarządzania, ekonomii, marketingu oraz informatyki, które pozwolą absolwentowi projektować, wdrażać i efektywnie prowadzić przedsięwzięcia w ramach wybranych modeli biznesu elektronicznego. Studia skierowane są do osób kreatywnych oraz otwartych na nowe rozwiązania w zarządzaniu organizacjami, oferując im zdobycie wykształcenia, stanowiącego interesujące rozszerzenie wiedzy i umiejętności zdobytych na studiach pierwszego stopnia. Dodatkowym atutem studiów jest to, iż wpisują się w bardzo duże zapotrzebowanie (obecne oraz prognozowane przyszłe) rynku pracy na absolwentów wyposażonych w kompetencje nabywane w trakcie tych studiów.
JAKĄ WIEDZĘ ZDOBĘDZIESZ?
Absolwent posiada wiedzę z zakresu:
- Istoty oraz fundamentalnych cech gospodarki elektronicznej,
- Mechanizmów funkcjonowania rynków biznesu elektronicznego,
- Uwarunkowań ekonomicznych, społecznych i prawnych funkcjonowania organizacji w gospodarce elektronicznej,
- Modelowania procesów biznesowych,
- Strategicznego wykorzystania zasobów informacyjnych w działalności przedsiębiorstw,
- Metod analizy, projektowania i oceny pozycji strategicznej firmy na rynkach biznesu elektronicznego,
- Analizy otoczenia organizacji z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi informatycznych,
- Zarządzania ryzykiem i zmianą, będącymi integralnymi składowymi funkcjonowania firm w gospodarce elektronicznej,
- Możliwości i narzędzi pozyskiwania środków finansowych metodą crowdfundingu,
- Marketingu elektronicznego oraz kreowania wizerunku firmy w Internecie,
- Efektywnych metod komunikacji z wykorzystaniem narzędzi IT,
- Uwarunkowań ekonomicznych i technologicznych dla inicjatyw w zakresie tworzenia startup-ów.
JAKIE ZDOBĘDZIESZ UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJE SPOŁECZNE?
Absolwent posiada umiejętności i kompetencje społeczne z zakresu:
- Zastosowania technologii informacyjnych do zarządzania przedsiębiorstwem,
- Budowania strategii biznesowych pozwalających rozpocząć lub prowadzić działalność przedsiębiorstwa w Internecie,
- Projektowania, wdrażania i wykorzystania platform handlu elektronicznego,
- Wykorzystania dedykowanych narzędzi wspomagających zarządzanie relacjami z klientem,
- Efektywnego wykorzystania narzędzi marketingu elektronicznego w działalności organizacji,
- Wykorzystania mediów społecznościowych w kreowaniu wizerunku firmy oraz działaniach marketingowych,
- Oceny ryzyk oraz szans powodzenia innowacyjnych modeli biznesu elektronicznego,
- Wykorzystania narzędzi analityki biznesowej wspomagających podejmowanie skutecznych decyzji,
- Zarządzania serwisami internetowymi,
- Doradztwa w zakresie zastosowań gospodarczych technologii informacyjnych,
- Pracy samodzielnie oraz w zespole projektowym, w tym organizowania i zarządzania takimi zespołami oraz brania odpowiedzialności za powierzone mu zadania,
- Samodzielnego zdobywania i doskonalenia wiedzy oraz umiejętności profesjonalnych.
GDZIE MOŻESZ PODJĄĆ PRACĘ?
Absolwent, będąc wyposażonym w interdyscyplinarną wiedzę oraz umiejętności z zakresu ekonomii, zarządzania, marketingu oraz nowoczesnych narzędzi informatycznych, jest przygotowany do pracy w firmach, które szeroko i umiejętnie wykorzystują narzędzia informatyczne w swojej działalności, dążąc do zdobycia przewagi konkurencyjnej na rynku. Absolwent może podjąć pracę w charakterze analityka potrzeb firm i organizacji w zakresie IT, konsultanta w zakresie doboru odpowiednich dla danej firmy narzędzi IT, jak również eksperta w obszarze wdrożeń narzędzi IT w organizacjach. Zdobyta wiedza oraz umiejętności pozwalają również absolwentowi prowadzić własną działalność gospodarczą.
Zobacz szczegółowy program studiów: link