Turystyka i Hotelarstwo
Kierunek:
Zarządzanie
Tryb:
Stacjonarne
Niestacjonarne
Rodzaj:
I stopnia
Turystyka i Hotelarstwo
Kierunek: Zarządzanie
Studia stacjonarne i niestacjonarne I-go stopnia – 6 semestrów - dyplom licencjata
JAKĄ WIEDZĘ ZDOBĘDZIESZ?
- Wiedzę z zakresu funkcjonowania i rozwoju rynków turystycznych w ujęciu regionalnym, krajowym i międzynarodowym;
- Wiedzę w zakresie współczesnych uwarunkowań rozwoju społeczno-ekonomicznego rynku turystycznego i hotelarskiego oraz ich wpływu na zmiany w produkcji i konsumpcji usług turystyczno-hotelarskich;
- Wiedzę dotyczącą specyfiki funkcjonowania współczesnych podmiotów gospodarczych w turystyce i hotelarstwie;
- Wiedzę dotyczącą działalności podmiotów społecznych i publicznych w zakresie rozwoju turystyki i hotelarstwa;
- Wiedzę w zakresie budowania przewag konkurencyjnych w turystyce i hotelarstwie w oparciu o jakość świadczonych usług oraz ich innowacyjność;
- Wiedzę z zakresu projektowania i organizacji innowacyjnych przedsięwzięć biznesowych w turystyce i hotelarstwie;
- Wiedzę z zakresu planowania i obsługi krajowego oraz międzynarodowego ruchu turystycznego;
- Wiedzę z zakresu rozwoju i promocji produktów turystycznych skierowanych do właściwych segmentów rynku turystycznego.
JAKIE ZDOBĘDZIESZ UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJE SPOŁECZNE?
- Analizowania i oceny współczesnych zjawisk społeczno- ekonomicznych mających istotny wpływ na nowe trendy w produkcji i konsumpcji usług turystycznych;
- Planowania i organizacji pracy w przedsiębiorstwach turystycznych i hotelarskich;
- Pozyskiwania informacji dotyczących rynków turystycznych oraz wykorzystywania zdobytej wiedzy na rzecz kształtowania atrakcyjnych produktów turystycznych;
- Stosowania innowacyjnych narzędzi marketingowych;
- Tworzenia nowych projektów inwestycyjnych w turystyce i hotelarstwie;
- Twórczego i przedsiębiorczego reagowania na dynamiczne przemiany rynkowe w turystyce i hotelarstwie;
- Efektywnej organizacji imprez turystycznych i obsługi ruchu turystycznego.
- Kształtowania relacji z klientem i kreowania unikatowych doświadczeń konsumpcji;
- Kształtowania i doskonalenia jakości usług w turystyce i hotelarstwie;
- Pracy w zespole i współpracy z podmiotami rynku turystycznego;
- Prowadzenia negocjacji w biznesie turystycznym;
- Stosowania nowoczesnych metod i technik komunikacyjnych w turystyce.
GDZIE MOŻESZ PODJĄĆ PRACĘ?
- Menedżer obiektu/(lub) kierownik departamentu: obiekty hotelarskie (hotele, motele, pensjonaty, domy wycieczkowe etc.) i inne obiekty świadczące usługi noclegowe (np. hostele, domy wypoczynkowe, ośrodki wczasowe, i in.)
- Pracownik personelu pokładowego statków morskich i powietrznych (steward);
- Menedżer ośrodków wypoczynkowych;
- Menedżer biura podróży/ (lub) specjalista ds. turystyki: Touroperatorzy, agenci turystyczni, pośrednicy turystyczni;
- Pilot wycieczek/rezydent, przewodnik turystyczny;
- Animator czasu wolnego;
- Specjalista ds. turystyki w jednostkach samorządu terytorialnego i w organach administracji rządowej;
- Specjalista ds. marketingu w przedsiębiorstwach turystycznych;
- Specjalista ds. obsługi klienta w przedsiębiorstwach turystycznych;
- Specjalista ds. obsługi biznesu i konferencji w obiektach turystycznych;
- Prowadzenie własnej działalności w zakresie świadczenia usług turystyczno-hotelarskich (np. własny hotel lub biuro podróży);
- Menedżer gospodarstwa agroturystycznego;
- Organizator i koordynator imprez turystycznych (event manager).
Zobacz szczegółowy program studiów: link
Termin rekrutacji:
VI-IX
Wprowadzenie:
M.Schmidt 20.03.2017
Ostatnia modyfikacja:
M.Schmidt 26.08.2021